Povestea lui NU POT

Acum cateva luni am fost invitata la o cafea. La Milano :))))
Dupa ce am scos niste Ahhhh-uri fara sens, am zis "Pai, NU POT".
Pai, da, nu puteam pentru ca.... si aveam niste explicatii. Reale de altfel. Foarte reale. Mintea mea deja plecase in toate directiile... O cafea la Milano... De ce m-ar invita la o cafea la Milano? Ca de abia ne-am cunoscut. De fapt, ne-am vazut doar o data impreuna cu alti prieteni. Si oricum, in zilele alea aveam atelier. Si NU PUTEAM sa nu il tin. Si mai trebuia sa o duc si pe prietena mea la tara. Si, si....


Replica a venit prompt: "Nu exista NU POT. Vrei sau nu vrei?"
Ok, asa e, dar eu mai am niste explicatii. Chiar NU POT.

Apoi, zilele trecute m-a vizitat iar smecherul de NU POT.  Si stiti ce am observat? NU POT asta e prieten cu nenea DAR. Il mai tii minte?
De cate ori nu ai spus: "Da, DAR NU POT, pentru ca...."?!
Oho, eu am zis de multe ori. Si inca mai zic. Chestia faina e, acum, imediat ce iese pe gura, imi dau seama. Uff, iar am zis! Cateodata, ma prind inainte sa zic. Si e un moment din ala de STOP. Ok, hai sa il inlocuiesc.

- "NU POT sa merg la film, ca am treaba". Haide, zau, chiar nu as lasa treaba pe mai incolo daca as vrea cu adevarat sa merg?!
- "NU POT, ca nu stiu" - De fapt problema e ca nu stiu, nicidecum NU POT.
- "NU POT, ca am probleme cu spatele" - De fapt nu vreau sa car chestia aia, nu vreau sa ma doar spatele.
- "NU POT, ca se supara mama" - De fapt, cam vreau, dar nici nu vreau sa se supere mama :)"
- "NU POT, ca mi-e frica" - De fapt, mi-e frica.
- "NU POT sa cred..." - De fapt, cam nu te cred. dar, fie vorba intre noi, sa iti zic, asa direct, ca nu te cred?!
- "NU POT sa mananc, ca ma doare burta." - De fapt, ma doare burta, si zau, tu de cate ori ai vrut sa mananci cand te durea burta?!

Si multe alte NU POT. Sunt convinsa ca ai si tu un catralion de exemple. 
Problema e ca, de mici, tot zicem NU POT. Si mintea noastra asta receptioneaza. Ce? Pai, ca NU POT. Si imi transmite apoi mesaje mereu, inconstient. NU POT. Adica sunt incapabil. Adica nu sunt in stare. Adica NU POT si basta.

Si vine cineva si imi spune: 'Hai ca poti, Stiu ca poti." Si ne uitam la omul ala ca la nebuni. Bai, nu intelegi ca NU POT?!

Nu vrei? Asuma-ti si spune ca nu vrei. Vrei sa dai explicatii? Da-le! Nu vrei? Nu le da.
Nu stii? Invata! Nu vrei sa inveti? Nu invata!
Ti-e frica? Ok. Accepta. Si apoi vezi ce faci.

Si mai presus de toate, ai incredere in tine. Esti Creator. POTI orice iti pui in minte. Mai greu?! Mai usor?!  Asta este partea a doua. Tu decizi.

Fa o zi, doua, trei exercitiul asta. Cand te trezesti ca spui NU POT inlocuieste-l cu altceva, cu ceea ce simti cu adevarat. Cu adevarul. 
S-a schimbat ceva? 

:)

Comments

Popular posts from this blog

Flux si reflux...

Ziua Feedback-ului