Asa cum faci orice, asa faci totul!

Ne-am mutat cu atelierul. Intr-un spatiu mai mic. Micut, dar cald si cochet. De voie de nevoie tot ce incapea in 2 camere si un depozit a trebuit sa restrang la o camera si un dulap. 

Mereu mi-a placut ordinea. Oamenii aia care stiu exact de unde sa ia nasturasul care trebuie cusut. Care se duc direct la tinta cand cauta o hartie. Oamenii care sunt ordonati. Si organizati. Si mereu mi-am dorit sa fiu si eu asa. Credeati ca sunt?! :))))) V-am pacalit.
Nope! Nu-s! 
Am tot incercat sa fiu. Fac ordine. Fac cutiute, le pun  pe caprarii, scriu pe ele, pun actele frumos in dosare, dar nu stiu cum se intampla ca tot nu le gasesc :))))))) Forfecuta nu e niciodata la locul ei, desi i-am tot desemnat locuri de-a lungul timpului, pungile ba sunt prea multe ba nu mai gasesc niciuna, iar cand am nevoie de un act important mai intai ma trece durerea de burta la gandul ca trebuie sa il caut si e posibil sa nu il gasesc...


Fac exceluri, calendare peste calendare, caut metode de a ma organiza mereu.. Mi-am mai imbunatatit aspectul asta, insa organizata tot nu sunt.
Si dintr-o data vine cineva care dintr-o privire si doar intr-o ora doua pune totul la punct!!! Wowww! Vreau si eu asa!

Am fost de curand la un workshop foarte fain al lui Zoltan Veres. Sunt multe clasificari de tipologii umane, in prezentarea respectiva a fost una simpla, tare simpla si extrem de clara. Intr-adevar, facea referire la business, dar, sa nu uitam ca totul este un sistem. Cum te comporti si cum reactionezi la business asa o faci si acasa, si cu copilul, si cu purcelul. Poti sa spui ca nu-i asa, dar te asigur ca, daca inca nu ai avut aceasta revelatie, intr-o zi o vei avea si iti vei da seama ca asa e! :)

Se face ca sunt 4 tipologii.
1. Angajatul - cel care are stabilitate, care este un bun executant si cu o buna capacitate de subordonare. Care respecta termene, are rutine, termina ce a inceput.
Angajatul nu va lua initiative, nu doreste nici o schimbare. Stagnarea e ok. E ok ca lucrurile sa fie asa cum sunt.
Si nu, nu e nimic in neregula cu el :)
2. Liber profesionistul
Este cel care vrea sa creasca, care este motivat, care are spirit de competitie.
El isi asuma riscuri, se dezvolta in mod constant. Independent. Este imprastiat intr-o suta de directii si poate avea complexul de "expert" Nu ii cere lui sa fie un bun executant precum angajatul, nu o sa iti iasa!
3. Antreprenorul
Este cel care vede sisteme. care se uita pe un planning si vede imediat the big picture. El deleaga si aduce crestere. Pentru el este important sistemul, nu oamenii si poate fi cel un pic obsedat de control.
4. Investitorul
Este cel care s-a eliberat de trecut, de atasamente. Care vede si oameni si sisteme. care se uita la investitii pe teremen lung si crede in recompense intarziate. 
El este dispus sa faca sacrificii pe termen scurt pentru a vedea rezultatele pe termen lung.

Evident ca, din diferentele de viziune apar conflicte intre cele 4 tipologii. Liber profesionistul vine mereu cu idei si nu intelege cum Angajatul sta asa, si doar executa.
Apoi Angajatului nu ii convine ca Antreprenorului nu ii pasa de el, ci doar sa mearga treaba.
Si tot asa.

Pare ca e din business, dar exact asa este in toate relatiile, cu noi insine si cu cei din jurul nostru!
Cu iubitul de care nu ne convine ca e nu stiu cum, cu angajatii sau colegii ca nu ne convine ca ba nu au initiativa ba nu sunt ordonati (si m-am intors la ordine), cu prietenii ca nu vad nene ce e clar in fata lor si asa mai departe.
Cu noi insine, ca nu suntem intr-un fel sau altul.
Pai nu suntem. Pentru ca nu suntem. Un profil este predominant. Si putem trece de la unul la altul. Nici unul nu e bun sau prost, exact cum  nu exista zodie buna sau proasta.

Cert e ca avem in noi din toate si putem dezvolta parti care sa ne completeze si care sa ne faca sa devenim o versiune mai buna a noastra.

Dar, intrebarea este de ce sa cer eu de la un om cu mentalitate de Liber profesionist sa fie un bun executant precum Angajatul si sa ma dau de ceasul mortii ca nu face aia si aia si cealalta cand pot sa caut un Angajat pentru toate astea si sa ma bucur de toate calitatile Liber profesionistului asa cum este el?!

Ce ar fi daca nu ne-am mai chinui sa ne "schimbam"sau sa ii schimbam pe ceilalti? Si daca nu sunt organizata, de ce sa nu caut eu pe cineva care sa organizeze in mod natural si fara sa se chinuie, ceea ce eu nu pot?!

Pana la urma urmei este despre acceptare. 

Ma vrei pentru cine sunt sau pentru cine vrei sa devin?! 
Poate ca este o intrebare pe care ar fi bine sa ne-o punem mai des...


Comments

Popular posts from this blog

Flux si reflux...

Povestea lui NU POT

Ziua Feedback-ului